بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو

بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو

در این مطلب برخی از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو را با هم مرور خواهیم کرد. داشتن این افزونه ها برای هر صاحب سایتی ضروری است. خیلی ها طرفدار گوگل کروم هستند و آن را جایگزین خوبی برای مرورگر فایرفاکس می دانند. این مرورگر به شما کمک می کند تجربه گشت و گذار سریعی داشته باشید و از تجربه کاربری عالی لذت ببرید. اگر بر روی رایانه خود از مرورگر کروم استفاده می کنید، می توانید با نصب این افزونه ها عملکردتان را بیشتر کنید.

افزونه‌ها طرفداران زیادی دارند و بسیاری از کاربران از آن‌ها برای بهبود وبگردی استفاده می‌کنند. هر اکستنشن کاربرد خاصی دارد و یک یا چند قابلیت جدید به مرورگر شما اضافه می‌کند. اگر سئوکار هستید یا صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی می‌باشید، احتمالا اهمیت اکستنشن‌هایی که برای سئو توسعه داده شده است را می‌دانید. توسط این ابزارها می‌توانید به بهبود رتبه سایت کمک زیادی کنید. اگر شما هم برای آشنایی با این افزونه‌ها هیجان زده هستید، در ادامه با آرتیمان وب، شرکت طراحی سایت، همراه باشید.

معرفی کاربردی ترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو سایت

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت می پردازیم، تا این افزونه ها را بشناسید:

افزونه MozBar

یکی از بهترین افزونه های گوگل کروم برای سئو سایت، افزونه MozBar است که به کاربران خود این امکان را می دهد، تا با یک کلیک وضعیت سئو سایت خود را تجزیه و تحلیل کنند. افزونه MozBar جزو بهترین افزونه های گوگل کروم می باشد. این افزونه در حین مشاهده هر صفحه وبسایت، معیارهایی را ارائه می دهد، که به کاربران خود این امکان داده می شود تا SERP ها را به یک فایل CRV منتقل کرده و آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهند. قیمت این افزونه به مدت 30 روز رایگان و بعد از آن به ازای هر ماه مبلغ 99 دلار باید بپردازید.

اکستنشن BuzzSumo

این افزونه کروم برای سئو یک ابزار کاربردی جهت بازاریابی است، که به شما این اجازه را می‌دهد که محبوب‌ترین محتوای منتشر شده‌ آنلاین در هر زمینه‌ای را جستجو کنید. این اکستنشن کروم به شما دیدی باز در زمینه‌ نحوه‌ عملکرد یک قطعه محتوای مشخص را می‌دهد، بدون این که لازم باشد از مرورگر وب خود خارج شوید. افزونه BuzzSumo تعداد محتواهای مرتبط در فیسبوک، توئیتر، پینترست و ردیت را به همراه تعداد لینک‌ها و امتیاز اورگرین مقاله نشان می‌دهد.

برای نمایش این آمارها، مقاله‌ موردنظرتان را باز نموده و روی آیکون افزونه‌ BuzzSumo کلیک کنید. از این افزونه کروم نه تنها می‌توانید جهت آنالیز پست‌ های خودتان استفاده کنید، بلکه این امکان برای پست‌های رقبای شما هم وجود دارد.

افزونه AMP Validator

AMP مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages است. از آنجایی که سایت‌ها روی موبایل ممکن است کندتر از دسکتاپ لود شوند،AMP  به شما کمک می‌کند این مشکل را برطرف کنید. AMP نه تنها برای تجربه بهتر کاربر، بلکه برای سئو بهتر نیز مهم است. چرا که گوگل در نهایت می‌خواهد وقتی کاربرانش روی نتایج جستجو کلیک می‌کنند، تجربه‌ای سریع‌تر داشته باشند. افزونه AMP Validator به سئوکارها کمک می‌کند بهترین تجربه کاربری را به مخاطبان موبایلی خود ارائه دهند. اگر صفحه‌ای برای AMP بهینه‌سازی نشده باشد، یک سیگنال قرمز روی نماد این افزونه نمایش داده می شود.

اکستنشن GrowthBar

افزودن GrowthBar یکی از افزونه های گوگل کروم برای سئو می باشد، که به شما امکان دسترسی فوری به نقاط داده‌ های حیاتی سئو در مورد هر وب ‌سایتی را می ‌دهد. شما می‌توانید با این افزودنی بهترین کلمات کلیدی را از طریق مرورگر کروم خود پیدا کنید. در واقع این افزودنی به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین کلمات کلیدی برای هر وب ‌سایت، نمره رتبه‌ بندی کلمات کلیدی، اعتبار دامنه، داده‌های بک لینک، تعداد کلمات صفحه، تبلیغات فیس ‌بوک و موارد دیگر را شناسایی کنید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است، که یک عبارت جستجو را در گوگل تایپ کنید و سپس افزودنی GrowthBar بلافاصله بهترین کلمات کلیدی را به شما معرفی می کند تا بتوانید به کمک آن ها رتبه سایت خود را افزایش دهید.

افزونه Keyword Surfer

این اکستنشن یکی از افزونه های کروم برای سئو سایت است، که اطلاعات زیادی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از آن می توانید ترافیک در سطح دامنه، کلمات کلیدی محلی و پیشنهادات کلمات کلیدی را بررسی کنید. همچنین، می توانید از Keyword Surfer برای جستجوی تعداد بک لینک ها در سطح دامنه استفاده کنید. بک لینک یکی از عوامل مهم در بهبود نتایج موتورهای جستجو و سئو می باشد.

این اکستنشن با استفاده از مهندسی معکوس، 50 نتیجه برتر و بیش از500  عامل موثر بر رتبه بندی را ارزیابی می کند. با استفاده از این افزونه کروم، در وقت خود به صورت قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد. زیرا دیگر نیازی به تجزیه و تحلیل دستی همه رقبا ارگانیک خود نخواهید داشت.

اکستنشن Web Scraper

این ابزار نیز یکی دیگر از افزونه های کروم برای سئو است، که به شما این امکان را می دهد تا داده ها را از طریق صفحات وب سایت های مختلف با استفاده از jQuery و یا XPath جمع آوری کنید. سپس می توانید نتایج را با Google Sheets  ادغام کرده و با یک کلیک صفحه گسترده ایجاد کنید. همچنین، می توانید با این اکستنشن کروم  محصولات را در کلیپ بورد خود کپی کرده و سپس درExcel  وارد نمایید. افزونه Web Scraper که به عنوان ابزار استخراج داده برتر نام برده می شود، از یک رابط کاربری ساده و سیستم انتخاب مدولار برخوردار است و وب سایت های پویا برای استفاده از این اکستنشن مشکلی پیدا نخواهند کرد. زیرا این فناوری می تواند دسته ها، زیر گروه ها، صفحه بندی و صفحات محصول را بدون مشکل، مرور و بررسی کند.

افزونه Serpstat

اکستنشن Serpstat یک پلتفرم سئو است، که با استفاده از آن می‌توانید جستجوی کلمات کلیدی، بررسی رتبه سایت، تجزیه و تحلیل بک لینک سایت، آنالیز رقبای سایت خود را انجام دهید. با استفاده از افزونه رایگان این پلتفرم می‌توانید با یک کلیک، سایت دلخواه‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. این افزونه سه قسمت دارد که شامل: بررسی سئو داخلی سایت، آنالیز صفحات سایت و آنالیز دامنه سایت می باشد.

از اطلاعاتی که این افزونه در اختیار شما می‌گذارد می‌توان به: ترافیک سایت، وضعیت دامنه، 10 کلمه کلیدی که سایت شما در آن رتبه دارد، متاتگ ها و اطلاعات بیشتر اشاره کرد. برای دسترسی به برخی از اطلاعات این افزونه نیازی به ثبت‌نام نیست. تنها باید افزونه را در سایت خود نصب کرده و تجزیه و تحلیل سایت خود را شروع کنید. با توکن API کاربرانی که اشتراک رایگان دارند، می‌توانند در یک روز 100 درخواست و در هر 5 ثانیه، یک درخواست ارسال کنند.

جمع بندی

اکستنشن های کروم برای سئو، افزونه هایی هستند که بر روی Google Chrome نصب شده و به شما در سئو و آنالیز سایت کمک می کنند. تنوع این افزونه ها بالا بوده و هر مورد کاربرد متفاوت و منحصر به فردی دارد، که در این مقاله، به بررسی تعدادی از کاربردی ترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو پرداختیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

امتیاز شما باعث دلگرمی ماست...

1402-02-13

4:12 بعد از ظهر

نوشته شده توسط تیم سئو آرتیمان وب

تیم سئو آرتیمان وب

این مقاله به کوشش تیم سئو آرتیمان وب تهیه شده است. شرکت دیجیتال مارکتینگ آرتیمان وب با بیش از 14 سال سابقه فعالیت در زمینه های طراحی وب سایت، طراحی گرافیک، سئو و بهینه سازی وب سایت با هدف گسترش، رشد و ایجاد کاربران هدف برای مجموعه ها در حال فعالیت می باشد.

مقالات پیشنهادی

اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مانی
1 سال قبل

MozBar خیلی افزونه خوبیه. ولی متاسفانه برای مرورگرهای دیگه نتونستم پیدا کنم این افزونه رو

arshia
1 سال قبل

افزونه سئو فارسی kwrank هم خوبه. برای آنالیز رایگان سئو صفحات سایت

arshia
1 سال قبل

افزونه سئو فارسی kwrank هم خوبه برای آنالیز رایگان سئو صفحات سایت

فهرست مطالب

مقالات مفید

جایگاه صفر گوگل
جایگاه صفر گوگل

جایگاه صفر گوگل چیست؟ در جستجوهای گوگل به خصوص در زبان انگلیسی، امکان دارد با نتایجی روبه رو شده باشید، که

خدمات شرکت