معیارهای انتخاب قالب مناسب برای هاست

معیارهای انتخاب قالب مناسب برای هاست

معیارهای انتخاب قالب مناسب برای هاست چیست؟

معیارهای انتخاب قالب مناسب برای هاست بسیار مهم است و قبل از خرید و راه اندازی حتما باید به آن توجه کنید. ظاهر سایت پایه و اساس سایت شماست. هدف از ایجاد سایت، یک وب سایت مفید و جذاب برای مشتریان و دنبال کنندگان است. ظاهر وب سایت بسیار مهم است و می تواند مشتریان جدید را جذب کند و یا حتی آنها را دفع کند! ویژگی های قالب باید با نیازهای وب سایت متناسب باشد، این اولین، اصلی ترین و مهم ترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

اول از همه باید قالبی که انتخاب می کنید، متناسب با نیازهای وب سایت باشد. برای این کار، نیاز های وب سایت را بررسی و یادداشت کنید، سپس به دنبال قالب موردنظر و متناسب که با ویژگی های وب سایت شما هماهنگ می شود بروید.

هاست چیست؟

هاست مقدار فضای انتخابی ما بر روی یک سرور است که برای آپلود کردن فایل، ساختن دیتابیس، ایجاد کردن ایمیل و ساخت اکانت ftp استفاده می شود. این فضا را از طریق شرکت هایی که هاست ارائه می دهند، قابل خریداری می باشد. ویژگی هایی که می توان برای داشتن هاست خوب نام برد، شامل:

  • پشتیبانی خوب و برخط
  • سرعت بالا
  • امنیت بالا

باید قبل از خرید هاست به دنبال سایتی باشید که این ویژگی ها را داشته باشند. اگر سایتی که هاست را از آن خریداری کنید، پشتیبانی خوبی ارائه ندهد، ممکن است در هنگام بروز مشکل و خطا پاسخگویی مناسبی به شما نداشته باشد. همچنین سرعت پایین نیز می تواند امتیاز منفی از طرف گوگل برای شما داشته باشد و یا افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند، بعد از طول کشیدن مدت زمان چند ثانیه ای از سایت شما خارج شوند. در صورت به وجود آمدن همچین مشکلی، آن شخص و یا مشتری را برای همیشه از دست می دهید.

انتخاب هاست مناسب

اول از هرچیزی باید به این موضوع فکر کنید، که برای راه اندازی سایت خود به چه نوع سرویس میزبانی و چه مقدار فضا نیاز دارید. وقتی به این سوالات جواب دادید، به سراغ این موضوع بروید که آیا سرور اختصاصی باشد یا از سرویس هاست اشتراکی استفاده کنید. در کل فضای میزبانی شامل 4 مورد است:

  • سرویس‌های میزبانی ابری
  • سرور اختصاصی
  • سرور مجازی
  • و در آخر هاست اختصاصی و اشتراکی

برای فهمیدن اینکه از سرور اختصاصی استفاده کنیم یا هاست اشتراکی باید به میزان هزینه و میزان معروفیت خود نگاه کنید. اگر یک شرکت معروف هستید و از لحاظ مالی مشکلی ندارید، بهترین گزینه برای شما سرور اختصاصی یا سرویس میزبانی ابری می باشد. اگر سایت پربازدید باشد، هاست اشتراکی انتخاب خوبی نیست.

همچنین انتخاب هاست برای شرکت های متوسط با منابع و سرعت به خصوص انتخاب بهترین سرور مجازی می باشد و شرکت های کوچک یا کسب و کارهایی که تازه راه اندازی شده اند، سرویس میزبانی انتخاب مناسبی برای آن ها است.

نکته مهم: اگر امنیت سایت برایتان خیلی مهم است، سرور اختصاصی بهترین گزینه انتخابی می باشد.

سرویس ارائه هاست

سرویس های ارائه اهست به دو صورت ویندوزی و لینوکسی ارائه می شوند، که با یکدیگر بسیار تفاوت دارند.تفاوت آنها در مدل های کنترل پنل و اساس انتخاب زبان برنامه نویسی می باشد. کنترل پنل یک رابط کاربری بین کاربر و هاست است و می توان از طریق آن سایت را مدیریت کرد.

هاست ویندوزی برای سایت هایی که با زبان برنامه نویسی ASP و یا .NET طراحی می شوند که از پایگاه داده MYSQL استفاده می شود. کنترل پنل هایی که در هاست ویندوز قابل استفاده هستند: Plesk ، DoNetPanel ، Helm ، WebsitePanel و windows or linux می باشند، که به طور معمول از WebsitePanel و Plesk استفاده می کنند.

هاست لینوکسی نیز برای سایت هایی است که از زبان برنامه نویسی php و پایکاه داده MYSQL استفاده می شود. این هاست برای مدیریت دروپال، وردپرس و دروپال کاملا مناسب است. کنترل پنل های لینوکسی شامل : Cpanel ، DirectAdmin ، Kloxo ، H-Sphere و VHCS می باشد. معروف ترین کنترل پنلی که بیتر از بقیه از آن استفاده می شود، Cpanel  و DirectAdmin می باشد.

انتخاب قالب طراحی وب

در زیر عواملی که باید هنگام انتخاب یک قالب طراحی وب، که از بهترین شیوه های طراحی پیروی می کند را باید در نظر بگیرید آورده شده است، که با در نظر گرفتن آنها می توانید بهترین قالب را انتخاب کنید. این موارد شامل:

  • متناسب بودن ویژگی های قالب انتخابی با وب سایت
  • قالب انتخابی متناسب با بودجه شما باشد
  • تاثیراتی که قالب روی سئوی سایت دارد
  • زیبا، جذاب و چشم نواز بودن قالب
  • قابلیت پشتیبانی و آپدیت شدن به روز
  • ریسپانسیو باشد و قابلیت موبایل فرندلی بودن داشته باشد ( ریسپانسیو یعنی اگر کاربر با هر وسیله ای مثل انواع مانیتور، تبلت و تلفن همراه به سایت مراجعه کند، سایت را با ابعاد آن وسیله و بدون به هم ریختگی ببیند )
  • امنیت بالا و سرعت مناسبی داشته باشد
  • قابلیت سازگاری با افزونه ها
  • حجم کم و سبک بودن قالب
  • نصب و راه اندازی راحت و ساده ای داشته باشد
  • داشتن رابط کاربری راحت
  • از افزونه های چند زبانه پشتیبانی کند
  • اگر فارسی زبان هستید، قابلیت راست چین شدن داشته باشد

نکته: وب سایت موبایل شما باید همان سبک و رنگ نسخه دسکتاپ شما را داشته باشد. استفاده از تنوع متفاوت و یکی نبودن طرح و رنگ فقط توجه بازدیدکنندگان را از سایت دور می کند.

امتیاز شما باعث دلگرمی ماست...

1400-10-19

12:07 قبل از ظهر

نوشته شده توسط تیم سئو آرتیمان وب

تیم سئو آرتیمان وب

این مقاله به کوشش تیم سئو آرتیمان وب تهیه شده است. شرکت دیجیتال مارکتینگ آرتیمان وب با بیش از 14 سال سابقه فعالیت در زمینه های طراحی وب سایت، طراحی گرافیک، سئو و بهینه سازی وب سایت با هدف گسترش، رشد و ایجاد کاربران هدف برای مجموعه ها در حال فعالیت می باشد.

مقالات پیشنهادی

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

مقالات مفید

خدمات شرکت