بهینه سازی محتوای سایت برای گوگل

بهینه سازی محتوای سایت برای گوگل

نحوه بهینه سازی محتوای سایت برای گوگل

سئو یا همان بهینه سازی محتوای سایت برای گوگل یا همان بهینه سازی محتوا برای موتور جستجو (SEO)، اغلب در مورد ایجاد تغییرات کوچک در بخش هایی از وب سایت است. هنگامی که این تغییرات به صورت جداگانه مشاهده می شوند، ممکن است به نظر پیشرفت های تدریجی به نظر برسند. اما وقتی با سایر بهینه سازی ها ترکیب شوند، می توانند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربری و عملکرد سایت در نتایج جستجوی ارگانیک داشته باشند.

موتور جستجو به طور مداوم رویکرد خود را تغییر می دهد و شما نیز باید طبق مواردی که گوگل تعیین می کند، پیش بروید. هر سال، الگوریتم‌های جستجوی گوگل برای رتبه بندی سایت ها تغییر می کنند و کامل تر می شوند. کسانی که بهینه سازی محتوا را برای گرفتن رتبه بهتر در گوگل انجام می دهند، باید از این تغییرات و تأثیرات آن آگاه باشند.

آیا سئو برای کسب و کار شما ضروری است؟

راه های بهینه سازی محتوای سایت برای گوگل

برای اینکه گوگل بتواند، به شما رتبه دهد، باید طبق قوانین آن پیش بروید و آنها را رعایت کنید. این قوانین شامل:

  • به گوگل کمک کنید محتوای شما را پیدا کند.

اولین قدم برای قرار دادن سایت در گوگل این است، که مطمئن شوید، گوگل می تواند آن را پیدا کند. گوگل صفحات را از طریق پیوندهایی از صفحات دیگر پیدا می کند.

  • به Google بگویید در کدام صفحات خزیده نشود.

برای اطلاعات غیر حساس و غیر مهم، خزیدن گوگل را با استفاده از robots.txt مسدود کنید. یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می‌گوید، که آیا می‌توانند به بخش‌هایی از سایت شما دسترسی داشته باشند و در نتیجه در آنها بخزند و ایندکس کنند یا خیر. این فایل در پوشه اصلی سایت قرار می گیرد و یک فایل متنی می باشد. این فایل در پوشه اصلی وب سایت قرار می گیرد و به صورت زیر می باشد:

  1. User-agent: [user-agent name]
  2. Disallow: [URL string not to be crawled]
  3. User-agent: [user-agent name]
  4. Allow: [URL string to be crawled]
  5. Sitemap: [URL of your XML Sitemap]

ممکن است نخواهید، گوگل در صفحات خاصی از سایت شما خزیده شود، زیرا اگر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو پیدا شوند، ممکن است برای کاربران مفید نباشند. توجه داشته باشید که اگر سایت شما از زیر دامنه استفاده می کند و می خواهید صفحات خاصی در یک زیر دامنه خاص خزیده نشود، باید یک فایل robots.txt جداگانه برای آن زیر دامنه ایجاد کنید.

  • به گوگل (و کاربران) کمک کنید محتوای شما را درک کنند.

به Google اجازه دهید، صفحه شما را به همان روشی که یک کاربر انجام می دهد ببیند. وقتی Googlebot یک صفحه را می خزد، باید صفحه را همان طور که یک کاربر معمولی می بیند ببیند. برای رندر و نمایه سازی بهینه، همیشه به گوگل اجازه دسترسی به جاوا اسکریپت، CSS و فایل های تصویری استفاده شده توسط وب سایت خود را بدهید. اگر فایل robots.txt سایت شما، خزیدن در آنها را ممنوع کند، به طور مستقیم به نحوه نمایش و نمایه سازی محتوای شما توسط الگوریتم های گوگل آسیب می رساند. این می تواند منجر به رتبه بندی نامناسب شود.

نکته: استفاده از ابزار URL Inspection به شما این امکان را می دهد، که ببینید گوگل دقیقاً چگونه محتوای شما را می بیند و ارائه می دهد. همچنین، به شما کمک می کند، تعدادی از مشکلات نمایه سازی سایت خود را شناسایی و برطرف کنید.

  • عناوین صفحات منحصر به فرد و دقیق ایجاد کنید

عنصر <title> هم به کاربران و هم به موتورهای جستجو می گوید، که موضوع یک صفحه خاص چه چیزی می باشد. عنصر <title> را در عنصر <head> سند HTML قرار دهید و متن عنوان منحصر به فردی را برای هر صفحه در سایت خود ایجاد کنید.

  • پیوندهای عنوان را در نتایج جستجو کنترل کنید.

اگر محتوای شما در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود، محتویات عنصر <title> ممکن است، به عنوان، پیوند اصلی برای نتیجه جستجو شده نمایش داده شود. عنصر <title> برای صفحه اصلی می‌تواند، نام وب‌سایت یا کسب‌ و کار شما باشد.

  • محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف کنید.

عنوانی را انتخاب کنید، که به طور طبیعی خوانده شود و به طور موثر موضوع محتوای صفحه را به اشتراک بگذارد.

همه چیز درباره طراحی سایت حرفه ای

نکاتی که باید رعایت کنید، شامل:

  1. استفاده از متن درست در عنصر <title> که با محتوای صفحه مرتبط باشد.
  2. استفاده نکردن از متن پیش‌فرض یا مبهم صفحه، مثل: «بدون عنوان»
  3. هر صفحه <title> منحصر به فرد خود را داشته باشد. (اطمینان حاصل کنید، که هر صفحه در سایت شما دارای یک متن منحصر به فرد در عنصر <title> است، که به Google کمک می کند، تا بفهمد صفحه مورد نظر چگونه از سایر صفحات متمایز است.)
  4. از یک <title> و عنوان مشخص و تکراری در تمام صفحات سایت استفاده نشود.
  5. از عناصر <title> مختصر اما مفید استفاده کنید. (عناصر <title> می توانند هم کوتاه و هم آموزنده باشند. اگر متن عنصر <title> خیلی طولانی باشد، یا در غیر این صورت کمتر مرتبط تلقی شود، Google ممکن است، تنها بخشی از متن را در عنصر <title> شما یا پیوند عنوانی که به طور خودکار در نتیجه جستجو ایجاد می‌شود، نشان دهد)
  6. استفاده از متن بسیار طولانی در عناصر <title> مفید نیست.
  7. پر کردن کلمات کلیدی غیر ضروری در عنصر <title>.
  • از تگ توضیحات متا استفاده کنید.

تگ توضیحات متا صفحه، به گوگل و سایر موتورهای جستجو خلاصه ای از موضوع صفحه را می دهد. عنوان یک صفحه ممکن است، چند کلمه یا یک عبارت باشد. در حالیکه تگ توضیحات متا صفحه، ممکن است یک یا دو جمله یا حتی یک پاراگراف کوتاه باشد. (مانند عنصر <title>) تگ توضیحات متا در عنصر <head> سند HTML قرار می گیرد.

  • محتوای صفحه را به طور دقیق خلاصه کنید.

محتوایی بنویسید، که اگر کاربران، تگ توضیحات متا شما را به‌عنوان قطعه‌ای در نتیجه جستجو ببینند، هم از متن شما آگاه شوند و هم مورد علاقه شان باشد. برای توضیح متا هیچ حداقل و یا حداکثر طولی وجود ندارد، اما توصیه می کنیم، مطمئن شوید، که به اندازه کافی طولانی باشد، تا به طور کامل در جستجو نشان داده شود و حاوی تمام اطلاعات مربوط به محتوا باشد.

نکاتی که باید رعایت کنید، شامل:

  1. نوشتن یک متا تگ توضیحات که با محتوا صفحه مرتبط باشد.
  2. دقت کنید که در تگ توضیحات متا از نوشته های پیش فرض استفاده نشود.
  3. پر کردن توضیحات فقط با کلمات کلیدی تاثیرگذار نیست.
  4. نباید کل محتوای برگخه را در تگ توضیحات متا کپی کنید.
  5. از توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه استفاده کنید. (داشتن یک متا تگ توضیح متفاوت برای هر صفحه هم به کاربران و هم به گوگل کمک می کند، به خصوص در جستجوهایی که کاربران ممکن است چندین صفحه را از سایت شما بیاورند)
  6. استفاده از یک تگ متا توضیحات در تمام صفحات سایت نباید انجام شود.
  7. می توانید، از تگ های عنوان برای تاکید بر متن مهم استفاده کنید. (از عناوین معنادار برای نشان دادن موضوعات مهم استفاده کنید و به ایجاد یک ساختار سلسله مراتبی برای محتوای خود کمک کنید)
  8. استفاده از تگ های عنوان در جایی که تگ های دیگری مانند <em> و <strong> ممکن است مناسب تر باشند.
  • از تیتر و عنوان در برگه زیاد استفاده نکنید.

در جایی که منطقی است، از تگ های عنوان استفاده کنید. تعداد بیش از حد تگ های عنوان در یک صفحه می تواند، تعیین اینکه یک موضوع به کجا ختم می شود و موضوع دیگری شروع می شود، را برای کاربران سخت کند.

نکاتی که باید رعایت کنید، شامل:

  1. استفاده بیش از حد از تگ های عنوان در یک صفحه تاثیر ندارد و خوب نیست.
  2. عناوین نباید خیلی طولانی باشند.
  3. استفاده از تگ های عنوان برای استایل دادن به متن می باشد.
  4. اضافه کردن داده های ساختار یافته (داده‌های ساختاریافته کدی است، که می‌توانید آن را به صفحات سایت خود اضافه کنید، تا محتوا را برای موتورهای جستجو توصیف کند. در نتیجه، آنها بتوانند بهتر بفهمند چه چیزی در صفحات شما وجود دارد. موتورهای جستجو می توانند از این درک برای نمایش محتوای شما به روش های مفید در نتایج جستجو استفاده کنند. می توانید از تست Google Rich Results استفاده کنید، تا مطمئن شوید هیچ اشتباهی در اجرا وجود ندارد. می‌توانید URL را که در آن محتوا قرار دارد وارد کنید و یا HTML واقعی را که شامل نشانه‌گذاری است کپی کنید)
  • سلسله مراتب سایت خود را سازماندهی کنید.

بدانید که موتورهای جستجو چگونه از URL ها استفاده می کنند. موتورهای جستجو به یک URL منحصر به فرد در هر قسمت از محتوا نیاز دارند، تا بتوانند، در آن محتوا بخزند و ایندکس کنند، سپس کاربران را به آن ارجاع دهند.

  • لینک بیلدینگ

با کمک لینک بیلدینگ، شما روی یک برگه مهم تر در گوگل کار می کنید. این تأثیر مثبتی بر موقعیت های ارگانیک دارد. به طوری که در نهایت می توانید، ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود ایجاد کنید. علاوه بر این، از طریق لینک بیلدینگ روی آگاهی از برند خود کار می کنید.

  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

بدون جستجو گوگل، SEO وجود ندارد. هدف شما این است، که در عبارات جستجوی مرتبط در گروه هدف خود پیدا شوید. بر اساس تجزیه و تحلیل گسترده کلمات کلیدی، وب سایت شما می تواند حتی بهتر پیدا شود.

 

شرکت طراحی سایت و سئو آرتیمان وب با بیش از ۱۴ سال سابقه فعالیت در زمینه های طراحی وب سایت، طراحی گرافیک، سئو و بهینه سازی وب سایت با هدف گسترش، رشد و ایجاد کاربران هدف برای مجموعه ها در حال فعالیت می باشد.

امتیاز شما باعث دلگرمی ماست...

1401-05-29

1:59 بعد از ظهر

نوشته شده توسط تیم سئو آرتیمان وب

تیم سئو آرتیمان وب

این مقاله به کوشش تیم سئو آرتیمان وب تهیه شده است. شرکت دیجیتال مارکتینگ آرتیمان وب با بیش از 14 سال سابقه فعالیت در زمینه های طراحی وب سایت، طراحی گرافیک، سئو و بهینه سازی وب سایت با هدف گسترش، رشد و ایجاد کاربران هدف برای مجموعه ها در حال فعالیت می باشد.

مقالات پیشنهادی

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

مقالات مفید

افزونه Custom Permalinks
افزونه Custom Permalinks

معرفی افزونه Custom Permalinks پیوندهای یکتا (Permalinks) در سئو و تنظیم ساختار لینک ها در سایت بسیار حائز اهمیت می باشند.

خدمات شرکت